onsdag 3 oktober 2012

Året är 2003

Hitta några gamla texter jag skrivet, året var 2003 och 2004.

03-11-27 
den kvällen 
när du grät 
och du sa att du älskade mig 
den kommer jag aldrig att glömma 
det var en såda fin kväll 
jag ville inte åka hem 
kan inte förlåta mig själv för att jag gick på bussen 
lämnde dig ledsen 
men du menade inte vad du sa 
den dagen du ringde och gjorde slut 
utan att säga varför 
din bästa kompis berättade för mig 
det visste du inte va? 
hur känns det nu? 
att säga till mig att du älskar mig 
och sedan säga till mig att du inte menar det 
att se din bästa vän förklara 

att ljuga så mycket 
och sprida ut så mycket rykten 
hur känns det kan du förklara? 
jag e så nyfiken 
jag trodde ingen männiksa kunnde göra så som du har gjort. 


04-01-08 
Så hade hon stänkt dörren igen och gått och lagt sig. 
Hon hör dörren sakta gå upp, 
Och in kommer hennes pappa 
Han lägger långsamt och försiktigt handen på hennes bröst 
Och han trycker 
Hårt 
Och ännu hårdare 
Hon biter sig i läppen 
Så hårt att det börjar blöda 
Och munnen fulls med blodsmak 
Under tiden som hennes pappas hand vandrar ner för hennes kropp 
Och han flåsar henne i örat 
Hon blundar och kniper ihop med ögonen 
Hon tänker 
Snart är det över, låt det gå fort 
När hennes pappa är nöjd och klar 
Går han lika försiktigt ut och stänger dörren så att ingen skall höra 
Han kryper ner hos sin fru 
Han har ett litet leende på läpparna 
Och är glad för att ingen hörde 
För att fått ut sina behov 
Medans hon ligger helt naken och tom i sin säng 
Och undrar 
När allting skall ta slut. 



04-01-16 
Sitter här ensam 
Så rädd för att gå ut 
Så rädd för att någon skall se mig 

Vill bara ligga i din famn och gråta 
Varför blev allt så här 

Allt jag gör bli fel 
Ingenting blir rätt 

Jag vet att jag snart kommer att göra något dumt 
Något som jag inte vill göra 
Något som jag kommer att ångra, igen 

Men det känns faktiskt bra 
Det är sant 

Jag vill inte hamna här 
Vill inte vara här, igen 
Aldrig mer… 
Ta mig här ifrån.. 



04-03-09 
Sitter här i mitt rum helt ensam 
Ingen vet om att jag finns 
Det är ingen som ser mig 
Tänker flera gånger, vad gör jag här? 
Och jag får aldrig något svar, för det är ingen som här mig. 
Jag kan skrika HALLÅ, men jag får aldrig något svar 
Hoppa från ett berg, och jag kanske stannar kvar 
Och jag hoppade från vägkanten, för jag skojade och var feg 
Men egentligen borde jag ha hoppat 
Hade du vart kvar hos mig då? 
Tror knappast det 
För det är ingen som vet att jag finns 
Ingen som vill känna mig 
Ingen som vill vara med en sådan som mig 

04-03-09: 
Snälla, ta bort det som tynger ner mig. 
Säg några snälla ord. 
Säg att du tycker om mig som jag är. 
Var lite trevlig mot mig. 
Vad har jag gjort dig? 

Hipp hopp är rätt skön musik ibland. 
Kan du inte ge mig ett tips på en bra låt? 

Skolan gör mig fullständigt galen 
Totalt kaos i mitt huvud just nu 
Jag vet verken ut eller in 
Är så fruktansvärd förvirrad 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar