fredag 11 januari 2013

Vad hände egentligen?

Jag e så rädd för att somna.
I fall jag vaknar och kräks.

Tar jag lugnande eller sömntabletter, kanske jag inte vaknar i tid?
Skit fobi, jag undrar när jag sov senast. Sov så där riktigt gott?

Jo på nyårsafton somnade jag redan innan 23 till Bingolotto i min pojkväns famn i soffan. Och sov helt apatiskt till klockan 04, då jag gick till sängen, och sov till 11 dagen där på.
Men göra det en gång i livet, vad hjälper det?

Problem med sömnen har jag ju haft sen tidig tonåring.
Säg om det är Ritalinen eller inte?
Ibland vill jag sova en vecka i sträck fast kan inte, ligger bara och stirrar.
Ibland är jag ute och springer runt och aldrig sover, slösar pengar jag inte har.
Slutar bryr mig. För att sedan inte ens veta vad jag heter?

Kan man få sådana kraftiga ångestattacker att man förlorar minnet?
Jag vet inte om det är jag, min ångest eller min "diagnos" men jag beter mig som jag vore hög som ett hus ibland, och gjort många gånger, och sen kommer jag knappt ihåg vad jag sagt, bara jag var "högljud, prat glad och väck" Som om jag inte vore närvarande. Och sen minns jag inget egentligen om vad som hänt.
Tänk dig ni är fulla eller höga liksom, jag får sådana rus, ofta kommer det om jag tränar mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar