fredag 11 januari 2013

Att acceptera andra människor för det dom är.

Jag är så trött.
Jag hittar ingen energi längre.
Läkemedel på läkemedel, men ingen tar tag i mitt problem.
3 timmar hos psykologen i månaden. Vad hjälper det i all kaos, kaoset jag själv inte vet vart jag har?
Psykologen vet inte var hon skall börja,
Är de ADHD, Borderline, Bipolär eller GAD?
Det är alla dessa fyra diagnoser dom vill ge mig mediciner emot,
Jag vill inte. Börja med medicin mot ADHD och låt mig höja dosen. 20+20mg Ritalin, det ger mig inget. Min kropp förbränner det, ber jag dom om ett test som kollar min omsättning och förbränning.. Får jag det? Nä, så klart inte.

Jag känner hur jag ger upp. Börjat shoppa igen.
Tappar kontrollen på allt.
Orkar inte älska, orkar inte hata, orkar inte bry mig.

Vad är älska? Enligt min psykolog har jag svårt för det.
Vet om jag älskar eller bara vill känna mig älskad?
Vi kanske bara ser det på olika sätt, gör det på olika sätt?

Jag väljer dom som är utsatta.
Vi har inte pratat så mycket om det egentligen mer än hon "visat" mig att jag väljer männen som inte mår bra så bra.
Så jag kan känna mig behövd. Men jag vet ju att jag får min pojkvän att må bra?
Det samma gäller mina vänner? Jag vet flera som nått dit dom aldrig trodde dom skulle, vissa säger tack.
Visa ger mig en käftsmäll efteråt.
Eller är det bara för jag har svårt att acceptera människor som dom är?
Och vill forma dom som jag vill ha dom?

Själv tycker jag att jag i bland kan älska för mycket, då jag ser saker svart eller vitt.
Jag älskar, älskar och älskar, men går det inte mer så skiter jag i det, och skiter jag i det, då är det redan försent.

Sen kräver jag nog mycket.
Jag säger en sak, men menar en annan ofta.
Jag vill ha uppmärksamhet, bli avgudad. Alltid.
Jag behöver veta att jag är älskad och betydelsefull.
För man kan såra mig, men inte för många gånger, och små saker sårar mig.
Tyvärr är jag som en bebis, "kan du göra det, kan du inte massera mig, håll om mig"
Alla dessa saker jag önskar bara gjordes, behöver inte höra "Jag älskar dig" (eller jo men inte hela tiden), jag behöver inte bli köpt (även om det är trevligt..) Men jag vill inte tjata om närheten om att bli klias på, kramad på. Står jag och diskar vill jag få en kram bakifrån osv.
Annars tröttnar jag, tror inte jag är älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar