måndag 4 februari 2013

Jag kan inte anpassa mig


Varför ska jag anpassa mig efter er?

Varför kan inte jag få bevisa vad jag går för? Och ni tro mig?
Har jag klarat mig i 25år, klarar jag väl 25 till?
Hade ni inte letat fel på mig, hade det kanske inte varit några fel på mig? Nu letar jag dom själv.

Jag har left utan diagnos i 25 år. Det har varit mycket frågor.
Men jag behöver ingen diagnos, jag vet vad jag kan och inte,
Det är NI som måster ha mig i ett fack.
Om det bara hade varit accepterat att vara annorlunda
Det är ni som säger jag måste ha ett papper på vad jag kan och inte kan.
Men ni lyssnar inte.
Antingen bryr jag mig eller så gör jag det inte.
Vissa saker intresserar mig inte, och jag kan dom knappt för jag lär mig dom inte. Hur mycket jag än försökt. Ni bara har sagt jag är lat och inte vill. Nu vill jag inte längre.
Men det finns saker jag vill än.
Kan jag få fokusera på det?
Kan jag få testa på nya saker?
Vem säger det är rätt eller fel?
Har jag blivit bättre av att gå hos er?
Har ni hjälpt mig?
Nej jag mår inte bättre, snarare sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar